Názor: Cerulean Moment ukázal všem, kudy se už nikdy nevydat

Pochybné chování před kampaní na IndieGogo vyvrcholilo trapasem Cerulean Moment na crowdfundingové síti.

WhartonBrooks a Cerulean Moment. Nedivil bych se, pokud by Vám tyto dva názvy nic neříkaly, a to i přes to, že jsme o této společnosti a telefonu napsali pěkných pár článků. Svůj prostor ale získal tento produkt a společnost i v mnohem větších médiích, všude se však dá najít společný jmenovatel – všechny magazíny, osoby, twitterové účty a bůhví co dalšího, všechno to, co o názvech WhartonBrooks a Cerulean Moments psalo, se zaměřovalo na produkty Microsoftu.

Shrňme si to. Začátky WhartonBrooks v čele s „největším fanouškem Windows telefonů všech dob“ se začaly psát už v průběhu roku 2016, tenkrát o nich však věděli opravdu jen ti největší fanoušci platformy, zejména v USA. Do Evropy se první zmínky dostaly až v lednu 2017, kdy vyšlo najevo, že WhartonBrooks chce navázat na řadu Lumia a vydat novou řadu telefonů Cerulean (fakt hloupý název, mimochodem). Důkazem měla být nekvalitní fotografie čehosi, co je zabaleno do bublinkové fólie. Dodnes si část lidí skutečně myslí, že se jednalo o klasické Lumie.

Což o to, i my jsme byli v první fázi nadšení. Nová značka, fanouškovská, nová řada, která nahradí Lumii, Windows 10 Mobile žije… No, celkem rychle jsme vystřízlivěli. Následujících pár měsíců totiž společnost WhartonBrooks nevydala jediné prohlášení. Facebook se odmlčel, Twitter se odmlčel, webovky také. Společnost jakoby se propadla do země, což mě dokonce dovedlo k tomu, že jsem na konci března vydal dost ostrý názor. Upřímně – takhle se společnost, která chystá „v blízké době“ představit něco nového, prostě nechová. Jakou to má logiku? Představte si, že třeba takový Samsung chce vydat telefon a dva měsíce před vydáním nevydá jedinou zprávu. Že je to neporovnatelné? Ale je – nyní nemám na mysli marketing, ale obyčejné PR. A komunikovat alespoň na Facebooku je snad normální v dnešní době. Nemusíme brát v potaz zrovna Samsung, ale i kdejaký stánkař se zeleninou v dnešní době masíruje svých 15 fanoušků na sociálních sítích a sdílí informaci, kdy zase bude stát se zeleninou na náměstí.

Opět se tak dostáváme do kolotoče, kdy firma, o kterou se zajímají opravdu jen ti největší fanoušci systému, aniž by komukoli cokoli pořádně řekla, všechny „napne“ bublinkovou fólií a čeká. Co čeká? Že se po tomto úžasném objevu najednou začnou stát fronty a lidé budou vyžadovat od společnosti podepsaný plakát marketingového ředitele? Zapomeňte. Celková strategie toho, jak přistoupil WhartonBrooks k celé kampani, ve mě evokuje, že šlo o slušně promyšlený podvod, protože podobnou „strategii“ by nevymyslel ani největší blbec někde na základce.

A pak přišel den D. Greg Murphy, onen obrovský fanoušek (a podle mě dost možná jediný člověk ve společnosti) přišel přímo do Windows Central a ukázal jim svůj Cerulean Moment. No ono ukázal. Můj pocit z videa prostě je, že ten telefon neexistuje, nemohu si pomoct. Měl jsem takové myšlenky, když jsem se na video díval poprvé, mám je i teď, kdy jsem se díval podruhé. Možná někde existuje jakýsi jeden prototyp, možná (ale to už opravdu hodně přemýšlím) to je nějaká čistě redesignovaná Lumie, já nevím. Mluvilo se o jistém spojení s dalším megatrapasem Moly, takže bych se nedivil, kdyby se slouply plasty z Moly a udělal se Cerulean. Je to jen můj názor, ale ta společnost jednoho muže se mi prostě nelíbí a ten telefon je strašně podezřelý.

No a následně se dobíráme ke dnu D2 – Greg Murphy představuje podruhé svůj telefon, který pravděpodobně vlastnoručně vyrobil pomocí svých tkání (já jsem prostě fakt nikdy neviděl nikoho jiného z této pseudospolečnosti, než jeho) a vypouští ho na IndieGogo. Dává si přitom cíl 1,1 miliónů dolarů, čímž u mě mění postoj k jemu samotnému z kategorie „snílek a možná podvodník“ na „idiot a jasný podvodník“. Sorry, ale tohle snad nemohl myslet vážně. Fakt si myslí, že kvůli té jedné bublinkové fotografii a jednomu pokecu pro Windows Central vybere nějakých 30 miliónů? To jako vážně?

Vše dopadá tak, jak se předpokládalo. Telefon si koupilo kolem 100 lidí, vybralo se pro mě překvapivých 30 000 dolarů. To je dost peněz a nedivil bych se, kdyby 20 000 poslali zaměstnanci WhartonBrooks. Počkat… Jací zaměstnanci?

WhartonBrooks a Cerulean Moment je v mých očích podvod na fanoušky Windows telefonů, který měl za úkol vylákat z nich peníze a dát jim naději v podobě telefonu Cerulean. Naštěstí se ale iniciativy chopil naprostý ignorant, který nemá absolutně šajnu o tom, jak trh funguje. Třeba se pletu. Ale mimochodem – WhartonBrooks si právě smazal svoje internetové stránky. Netřeba dalších komentářů.

Přečtěte si také:

  • Medvid

    Zajímavé. Divné je, že značku dost propagovali na windowscentral.com, proto jsem věřil, že je to skutečné. Nicméně to skutečně vypadá na podvod.

  • Pasha Hou

    hmmm, a ty ovládací prvky na levé straně telefonu a vůbec nějaké celé divné

„Muži nedovedou ocenit vlastní ženy. To přenechávají druhým.“ Oscar Wilde