Návod: Co dělat, když nejde stahovat aplikace přes Windows Store?

Aktuálně jsou hlášené výpadky Windows Store, občas však pomůže i tento jednoduchý návod.

Včera a částečně i dnes jsou hlášeny výpadky při pokusu o stahování aplikací nebo stahování aktualizací přes Windows Store. Není to však poprvé a tyto výpadky nás bohužel potkávali i v minulosti. Zatímco v některých případech je jediným řešením počkat, než Microsoft problém vyřeší, v jiných případech je potřeba, abyste problém vyřešili Vy.

Prvním příkladem je, když Vám Store nahlásí „nemožnost připojit se k internetu“. V takovém případě je zapotřebí samozřejmě připojení zkontrolovat (doporučujeme odpojit se případně od sítě, ať už Wifi či kabeláže a následně znovu zapnout), pokud je však vše korektně nastaveno a zapojeno, platí zde přesně již řečená potřeba čekat. V takovém případě je totiž chyba velmi často na straně samotného Microsoftu.

Chyba Store může mít hned několik příčin.
Chyba Store může mít hned několik příčin.

Dalším příkladem chybného Store je pak například hláška o nemožnosti uložit aplikaci mimo interní harddisk bez možnosti ji skutečně stáhnout, popřípadě přímo zablokování tlačítka ke stažení (v angličtině se zde objevuje věta This product needs to be installed on your internal hard drive). V takovém případě vyvolejte klávesovou zkratkou Win+R příkazovou linku a do ní vpište wsreset.exe. Naběhne Vám tmavá obrazovká, po několika vteřinách však zmizí. Tento příkaz Vám přitom resetuje Windows Store a mělo by dojít ke smazání cache. Následně je ještě potřeba restartovat počítač (bez toho se Store velmi často chová stejně, jako před resetem).

Příkaz WSReset můžete používat i v dalších případech – například, máte-li zaseknutou aplikaci ve Store, neustále probíhá u některé aplikace proces stahování nebo v případě, kdy se po pokusu o stažení či aktualizaci vypíše chyba a nutnost celou akci opakovat (což následně opět vyhodí chybu). Příkaz může pomoci i v případě, kdy se samotný Store odmítá vůbec spustit a neustále pouze nabíhá při úvodní obrazovce.

Bohužel, pokud příkaz WSReset nepomůže, opět máte několik možností. Za prvé, což důrazně doporučujeme, je počkat, minimálně několik dnů. Microsoft skutečně občas s funkčností Store bojuje a to, že Vám aplikace vyhazuje už 3 dny stále stejnou chybu, nemusí být vůbec problém u Vás. Dále doporučujeme vyzkoušet změnit disk ukládání (Nastavení > Systém > Úložiště > přepnout ukládání aplikací na jiný disk). V posledním případě je pak návrat ke staršímu buildu – chybu Obchodu totiž může způsobovat i nekorektní aktuální sestavení, případně reset počítače či telefonu. K tomu však přistupujte skutečně s rozvahou.

Přečtěte si také: